Monday 8 September 2008

Update Ramadhan

Alhamdulilah sudah seminggu kita berpuasa dan setakat ini suasana hari raya sudah pun bermula. Lagu2 raya sudah berkumandang seawal pada hari pertama puasa lagi. Ibu2 dan para jelita sibuk untuk membuat persiapan menyambut lebaran.

Bagi saya semenjak hari pertama, berlainan pula. Pada musim puasa ni lah makin kerja lebih kuat dan memerah keringat. Masa tak puasa ,tak pula begini... mungkin ini masanya untuk saya recharge energy dengan merelease kan yang berlebihan kot hehe.. apa pun alhamdulilah..busy saya adalah dalam usaha menyiapkan kerja-kerja akhir pusat terapi comel saya..kini hampir 90 peratus sudah..hanya memerlukan sentuhan magik terakhir untuk beroperasi... official opening mungkin lepas raya so jgn bimbang akan saya jemput pada siapa yang sudi...

Dan pada bulan ni juga lah rawatan dan penyembuhan paling banyak saya lakukan... ada di centre shah alam dan ada juga di hospital. Saya amat bersyukur dan ingin berkongsi sedikit antara pesakit yang dirawat adalah baby berusia 5 bulan yang terlantar di wad icu kanak2 sudah hampir 2 bulan. Entah mcm mana ibunya teringat2 pada muka saya yang pernah dia jumpa sewaktu program bersama UITM beberapa bulan dahulu. Lantaas saya dihubungi dan saya pun pergilah menjenguk si ibu dan babynya. Terlantar akibat jangkitan paru2 dan kesukaran bernafas. Paru2 bernanah, salur pernafasan kecil..sungguh kasihan melihat si anak ..sana sini bertiub... susu pun terus ikut tube hingga ke perut. Alhamdulilah selepas 2 kali rawatan juga semangat serta doa si ibu yang bersungguh2 ingin melihat anaknya kembali sihat dan menyambut syawal di rumah, kini baby lebih stabil dan sudah bernafas sendiri dan dipindah ke wad biasa untuk pemerhatian. Sekiranya semakin pulih dan stabil maka besar kemungkinan, akan dibenarkan pulang tidak lama lagi. Si ibu masih menginginkan terapi lanjutan dan akan saya lawati kedua beranak ini nanti.

Dan seterusnya beberapa lagi kisah dalam siri terapi penyembuhan yang saya sedang usahakan sekarang ini. Mungkin juga persiapan untuk diri sendiri bila mengoperasikan pusat terapi sendiri. Apa pun saya sentiasa mengingatkan... saya dan juga pengamal reiki bio-energy yang lain hanya lah berusaha dan mengalirkan sahaja... kuasa penyembuhan bukanlah ditangan kami... hanya padaNya lah segala keputusan...

Semoga anda semua dalam keadaan yang harmoni dan sejahtera di bulan mulia ini...

No comments: