Wednesday 31 December 2008

1430H & 2009M



Salam Maal Hijrah dan Selamat Menyambut 2009 pada semua.

Pastinya kini semua sudah bersiap sedia dengan penuh keazaman dan impian untuk dicapai di tahun baru ini. Bagi yang belum, masih belum terlambat.Mulalah dari saat ini, tetapkan impian dan cita2 anda, semaikan dalam minda, tintakan dgn pena dan iringi dgn doa dan tawakal. Boleh juga bagi pengamal reiki utk energizekan...nak suruh saya energize dari jauh pun boleh...fidyah cuma rm60, contact saya hehe...

Apa pun terus bersyukur utk rezekinya pada hari ini... dan terus2an menabur kebaikan pada siapa jua...Istigfar la banyak2 kerana kalimah yang pendek tapi memiliki makna yg sangat dahsyat, sgt dalam, sgt indah dalam hidup kita. Pertamanya setiap kali kita mengucapkan astagfirullahal'azim, beerti kita minta ampun kepada Allah , minta dimaafkan kesalahan kita, minta ditutupi aib2 kita. Semakin kerap kita beristigfar, maka makin bersih diri kita kerana Allah menyukai hambaNya yang terus2an beristigfar.

Keduanya, setiap kali kita mengucapkan astagfirullahal'azim, beerti kita meminta pada Allah, mohon pada Allah, amat sgt, agar Allah memperbaiki hidup kita, menguatkan akidah kita , membuat kita nikmat dalam ibadah khusyuk dan menjadikan akhlak kita mulia dan terus bersemangat utk menghadapi cabaran di tahun baru ini.

Semoga semuanya ceria dan gembira melangkah ke hari baru di tahun baru! Sehingga bertemu lagi ...salam sayang buat semua.

No comments: