Saturday 28 February 2009

Ku Bisik Untuk Ku



Hari2 yang aku lalui kini bagai sgt berbeda dari sebelum ini...
bagai berlaku peralihan fasa tanpa aku sedari...
namun ia tetap berlaku...
tiap minit yang dititipkan bagai perlu diisi dgn makna dan jiwa...
tiap gerak harus lebih terarah..
tiap helaan nafas harus sentiasa bersedia...
tiap denyutan harus ada jawapan....
Bersediakah aku utk memikul tanggungngan yang kian memberati bahu ini ...
Layakkah aku untuk semua ini...
Apakah untuk tujuan ini aku kerjakan selama ini...
apakah jalan ini jalan yang lurus untuk aku selebihnya...
aku tak punya jawapan pada tiap persoalan...
aku tidak tahu jalan di seberang sana akan bengkok kah atau lurus hamparannya...
aku tidak tahu akan ada bukit bukau kah di hadapan sana ..
atau perkampungan damai yang menenangkan jiwa...
aku tidak tahu...sungguh aku tidak tahu...
aku bagai bersatu dgn waktu..
bagai seiring dgn perjalanan....
bagai tiada dua antara dua....
Namun aku pasrah...
Aku redha.... dan aku ikhlas akan tiap satunya....
Dan aku akan tetap redha selamanya...
Moga aku temui jawapan pada tiap bisikan ini...

No comments: