Wednesday 13 May 2009

Aku Redha...Ikhlas ...Pasrah...


Salam cuti2 Malaysia...

Saya baru sahaja kembali dari Langkawi , pulau yang penuh dgn mistikal elemen .. dan tenaga yang begitu harmoni adanya tatkala berada di sana.. ini merupakan kali kedua saya ke sana dalam rangka mengikuti program Nur Reiki Salam iaitu salah satu cabang ilmu terapi energi.

Sebelum itu , sebelum melangkah kaki ke pulau mahsuri ini, saya agak kurang sihat yang amat sangat... taktaulah badan ni nak overhaul ke apa..tapi sakit yang amat sangat hingga seluruh sistem badan mcm jam saja... selepas beberapa hari alhamdulilah beransur sihat... dalam keadaan yang masih lemah tu pulak... balik dari ofis , rumah saya pulak dimasuki pencuri... kehilangan lah beberapa barang berharga termasuk laptop yang saya selalu memblog dari rumah...agaknya dia ada detector yang boleh buat dia tahu saya tak bawa laptop tu ke mana2... leceh jugak pencuri skrg ni IT tinggi...

Dalam keadaan yang agak trauma sedikit saya pergi buat report polis dan seterusnya pada management apartment... semua telah terjadi dan berlaku.. saya terima dgn redha.. saya percaya tiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya dan tiap kejadian ada sebabnya...

Kemudian saya berlepas ke langkawi dan alhamdulilah semangat saya pulih dan kini rasa lebih segar, yakin dan jitu!!!

Semoga segala yang berlaku bakal mendatangkan sesuatu keberuntungan yang tidak saya duga...aminnn....itu doa saya...

No comments: