Wednesday 27 August 2008

Reiki i-Kids 240808

Alhamdulilah pada ahad 24 ogos 2008 yang lalu telah berlangsungnya program Reiki i-Kids sepertimana yang dirancang..seramai 10 orang kanak-kanak berumur semuda 5tahun hingga 12tahun telah melakar sejarah menjadi 10 kanak-kanak pertama menjadi ahli keluarga sulung yang julung kalinya dilaksanakan...

Sebagai salah seorang tenaga pengajar, saya amat berbangga dengan semua ibu bapa yang terlibat yang memberi kepercayaan kepada saya dan tenaga pengajar yang lain dalam mencorakkan dan mencurahkan ilmu yang telah dirangka dalam usaha mendedahkan tentang tenaga, alam , warna, penyembuhan dan lain2 lagi yang berkaitan pada generasi muda kita. Semoga pada mereka yang hadir mendapat manfaat dan bekalan untuk manghadapi pembelajaran dan proses pembesaran kelak.

Antara pengalaman manis bersama mereka, saya kagum dengan kesungguhan mereka utk menghafal, mengingati prinsip2 reiki dan sejarah reiki dalam sekelip mata sahaja. Melihatkan mereka melakukan meditasi..aduh...sungguh comel sekali... semasa attunement.. mmm tidak saya menyangka...semuanya seakan faham segala proses dan perjalanan dan sabar mendengar setiap arahan yang diberikan...Sewaktu melakukan aktiviti senaman aura, teknik self healing dan healing others termasuk tumbuhan..semuanya sungguh bersemangat. Tambahan apabila mula merasakan gelombang tenaga ditangan masing2...sampai ada yang main baling2 bola tenaga..crystal ball... bolehkah anda sebagai org dewasa berbuat demikian?? hehe

Akan saya updatekan gambar2 sekitar berlangsungnya kelas pembelajaran reiki i kids kelak di sini. dan kepada Kamal, Affiq, Akhyar, Abrar, Mukhreez, Safiya, Harith (Kurus), Akmal (ustaz), Kakak dan Atin... TAHNIAH !! untuk anda semua dan terima kasih atas pengalaman manis bersama kalian semua...semoga kita bertemu lagi adik-adik ku yang manis sekelian.

Cikgu Nurul

5 comments:

FAZA @ IMA said...

aduh kak.. jelesnye ima kat akak.. dapat tengok reiki kids yg comel..

siap main bola crystal ? wah..hebat !! kalau lah ima boleh tgk video sepanjang kursus tu.. :(

nway..thanks a lot.. menghulur tenaga untuk reiki i kids !

HUda said...

salam mstr fatimah...

tak mengapa..akan ada lagi siri akan datang..fatimah teruskan lah usaha ini dgn lebih berjaya insyaallah...saya akan fokus pada reiki i teens pulak... hari tu kami tak cukup org nak tlg ambik video.. but those kids were so cute!

shiha said...

Salam..

Sekadar menyampaikan pesanan ini.
http://emjayjb.multiply.com/journal/item/71/Hukum_mengamalkan_aura_chakra_kuasa_minda_Color_vibration_theraphy_CVT_dsb.

Sila juga melihat attachment pdf yg diberikan: http://images.emjayjb.multiply.com/attachment/0/RfSl8AoKCk0AAHg7Ssw1/Aura%20chakra%20kuasa%20minda.pdf?nmid=21888009

Wallahua'lam. Mungkin saudari Huda mempunyai pendapat yang tersendiri :)

Wasalam.

shiha said...

Salam..

Sorry! Terputus pulak URL tu.. Please click di sini:
http://emjayjb.multiply.com/journal/item/71

Wasalam

HUda said...

Salam shiha...

terima kasih kerana prihatin..sememangnya saya sudah maklum laman web tersebut.. alhamdulilah.. masing2 ada pendapat masing2..cumanya perlulah kita kaji dan pelajari dahulu sesuatu ilmu utk kita menjatuh hukum..namun siapalah kita utk menjatuh hukum kan?
jika shiha ingin atau berminat lebih lanjut boleh terus hubungi saya..tiada masalah..kalau nak pelajari ilmu aura chakra juga lagi bagus...
utk belajar perlu lihat siapa yang mengajar.. dan intipati yang diajar.. bukan sekadar menerima dan menghukum..bukakan minda dan maju ke hadapan..terus terokai ilmu yang ada..
kita tanya guru bahasa mandarin untuk tentang ilmu fizik...sudah tentulah lain penjelasan yan gdiberi kerana itu bukan bidangnya..

rata2 ramai pakai kereta atau handphone buatan jepun...apakah hukumnya haram juga?? tanya sama itu emjay...yang muka juga tidak mahu ditonjolkan..apakah yg hendak diperjuang dgn memaling muka begitu.. wallahualam.. semoga semua berada dalam lindungan dan rahmatNya..