Saturday 26 January 2008

Sepagi Bersama PAK MENTERI

Salam selamat petang dan salam minum kopi teh! Minum kopi? Hehe..masa saya menulis catatan ni saya berada di Starbucks Coffee , Airport Kuching pada jam 4.15pm. Minum kopi mahal...secawan berbelas ringgit..hai kaya la katakan!? Hehe..Bukan apa sekali sekala apa salahnya memanjakan diri kan.. Flight pulang ke KL pukul 5.35pm kejap lagi. So saya ambil kesempatan ini untuk menulis sesuatu dan kisah untuk hari ini.


Ha amacam tajuk di atas? Tu la masin mulut Master Amar. Katanya kita ni kalau nak jadi apa sekalipun boleh dengan teknik dan ilmu yang betul serta fikiran yang sentiasa positif. Nak jadi menteri pun boleh. Haa tu la pasal menteri mai dah pagi tadi.Hihi..

Pagi tadi ada lawatan dari Menteri Perumahan Sarawak, Datuk Abg.Johari Tun Abg.Openg (nama manja Abg Jo..auww!). Beliau nak melawat unit rumah Semi-D yang sedang dalam pembinaan dan kontraktor utamanya adalah company saya lah.Makanya pagi2 buta lah chek dah tercongok menanti kedatangan beliau.Semua kena dipastikan beres dan tiada kecacatan. Menteri nak datang ni! Mulanya press pun dipanggil tapi Abg Jo ni sedikit low profile so dia taknak. Keep it unofficial katanya. Akhirnya setelah naik lenguh jugak la kaki den ni, maka sampailah Abg Jo dgn baju melayu bersampin lagi you. Yang pakai spec hitam tu dialah orgnya. Wah sopannya dia dihari sabtu ni..rupa2nya ada kenduri lepas lawatan ni..







Nak dgr cerita kelakar? Abg Jo punya kereta ialah kereta Daimler jugak. Tapi model baru lah ..
So masa saya sampai pagi tadi bergegas dan kelam kabut sebab semua org dari Kementerian Perumahan ingat dia dah sampai..Tengok-tengok yang keluar cik adik jelitawan rupanya! Wakakaka...tu la penangan kereta Daimler punya pasal..Mmmm saya senyum kambing je la..teringat aura kaya dan di sangka Menteri!!

Alhamdulilah lawatan berjalan dgn lancar. Pak Menteri agak kelakar dan bersahaja. Memang pandai menawan hati para pengundi oops! hehe.. dan acara pagi tadi berakhir dgn majlis makan2 dan minum2 sedikit..mmm biasalah kan...


Moral of the story, nothing is impossible! Apa kita nak , nyatakan dan tentukan dengan jelas! Usah ragu bagaimana, usah gusar bila kan tiba dan usah was-was dengan Kekuasaan dan Kekayaan NYA!!!

p/s: slow betul loading kat starbucks ni so saya save kan n post bila sampai KL. Ooops..dah ada announcement. Got to go guys..Adios!

6 comments:

AMAR MAHMOOD said...

Tersenyum saya baca entry awak Nurul..haha. Mulut masin takpe, jangan darah masin :)

Nampaknya makin kuat aura kekayaan anda bergetar. Macam2 simbol kekayaan dan mai.

Moga apa yang anda pantulan akan menarik ke dalam kehidupan anda.

Salam sukses dan salam kemakmuran

HUda said...

Insyaallah dan terima kasih atas doa anda Master Amar..
Hehe..kalau dah darah masin tu masalah besar tu ...harus makan bio gan yan dan bio immugent.kasi cuci itu darah.haha.ceh..mentang2 baru belajar vibrational medicine hihi..

lynnda said...

Comelnya gambar bila tu?Pantulan aura kekayaan awak terpantul kat saya balik lah.Bila plak nak bawa BMW n fetch me?..Tak sia2 attend KAMK kan? i pun dulu dok hari2 lalu kaw projek rumah banglo kat umah tak pernah plak terlintas to have that as my dream house...mgkin sebab mindset tak betul lah tu..bak kata coach Amar...anda perlu bermimpi dan berangan dalam hidup..sekurang2nya minda ini bekerja. Dari langsung tak berfikir baik berangan (Albert Einstein)Tapi after the KAMK hari2 lalu tgk signboard besar tu mesti wat affirmation to the brain..my next house, my next house , MY NEXT HOUSE....Pas ni nak g visit showroom kereta lah plak...nak tgk mana kereta yang berkenan dihati dan nampak kaya dan mewah...he he....
(bukan bongkak, atau lupa diri,tapi kita perlu yakin dgn impian dan cita cita untuk menjadi jutawan,hartawan itu boleh membawa kita beramal kejalan yang diredhai ALLAH...JADILAH jutawan yang dermawan...

Betullah minda ni perlu jelas berfikir dan berangan......barulah ketenangan datang kemudiannya...

PAS NI KITA WAT BLOG 'KELAB MINDA JUTAWAN' APA KATA??

HUda said...

Thanks sis lynnda for dropping by..
Baru berkesempatan kat internet ni..tak sihat sikit..
gambar comel tak berapa lama dulu ahaks..my motivation jadi camtu balik..amiinn...hihi..

ya..kita ni jgn takut berangan dan fikir semuanya mustahil..tu tak dapat..yang penting know what you want..and ask for it..ramai yang takut org kata mata duitan la, pentingkan kekayaan la..So saya nak tanya siapa sini tak suka duit? kita teruk bermati2an kerja pasai apa? bukan sebab duit dan keperluan hidupkah? tak salah nak sesuatu yang lebih dalam hidup ini asalkan 5prinsip diamalkan dan sentiasa kembali padaNYa kan?

p/s: Dah dok rumah besar nanti jgn lupalah ajak kita makan2 haha...makan lagi..

knv said...

abang joe gitew! awat hang tak pakai sedondon baju kurung? ahakkss... mesti orang ingat lepas tu nak pi menikah kahkahkah!

HUda said...

ha pakai baju kurung alamat makan nasi minyak terus la..hahhaha.. baru lah haru..