Wednesday 7 May 2008

Kerja oh Kerja!

Salam buat semua.

Nampaknya makin lama makin saya ni tak berkesempatan nak update blog.. kadang2 masa ada tapi otak ni beku la pulak. Bukan apa..busy dek kerja kerja kerja.. saya amat tertarik dari tulisan di blog kenalan baik saya

"For me it is nothing but the truth! What sane woman who would want to climb up and down water tanks, in and out sewerage plants, sweating like a p!g, put on a macho disguise, pull up her sleeves and try to figure out which part of that rotating equipment that is actually wearing and tearing off. What sane woman who would want to be shouted at by a stupid man who happened to be a CEO of one hot shot water company?. What sane woman who would want to be flown over thousand miles away from home all alone just to accompany some idiots who were actually trying to have some shaking-ass-experiences thousand miles away from home (from the wives that is!!)? I had enough! I guess at 32, my maternal clock is ticking very loudly.

Mmmm part pompuan siuman tu yang menarik hati.Memang betul..perempuan siuman manalah yang nak kerja susah2, bergaul dgn lelaki2 semua tak kira siang dan malam, bersoal jawab dan membicarakan perkara2 teknikal yang susah nak faham... macam ala2 bagus sahaja.

Saya pun begitu juga..sampai adakalanya terfikir..semata kerana apakah yang aku dok buat kerja ni?? Duit? Org tgk mcm gaya senang sgt tapi hakikatnya biasa saja..saya tetap bersyukur namun menjadi persoalan..adakah tersilap langkah saya menjerumuskan diri dan melonjakkan diri hingga ke peringkat sekarang ini? Terlalu pandaikah ? Terlalu berkaliber sgtkah saya ini?

Apa kesudahan kisah ini jika tanggungjawab dan kesukaran makin bertambah? Apa yang patut dibuat jika hati sudah tidak bersatu dengan gembira? Kalau ku pilih jalan melakukan tugasan yang biasa sahaja dan bersahaja yang hanya duduk kat ofis dan balik bila cukup waktu..adakah mengundang bahagia? Mmmm saya letih..cukup letih..

Agaknya betullah kata org2 tua dahulu...perempuan ni akhirnya ke dapur juga...kini saya faham..bukanlah bermaksud menidakkan kepimpinan dan kepandaian wanita..tapi jika difikir lebih dalam..ia juga membawa maksud bahawa setinggi mana sekalipun kedudukan atau pangkat..namun kesesuaian, fitrah dan nalurinya adalah untuk melakukan kerja yang mudah2 sahaja dan ringan2 sahaja..iaitu yang paling sesuai umpamanya di dapurlah..

Entahlah..mungkin ada yang tidak bersetuju dgn saya..tapi ini hanyalah sekadar luahan rasa saya.. bagi saya kini yang saya idam2kan adalah untuk buat kerja senang saja..rasa tak larat dah nak bersusah2 ... nak buat kerja yang buat saya gembira dan puas...

Hehe...memang kusutlah saya ni...

4 comments:

knv said...

kahkahkahkah!
dah sah2 la kita ni memang kureng siuman...

HUda said...

memang tak siuman! kalau sampai 2 3 pagi dok melanguk apa ke benda tu...nasib nasib

LensaPR said...

hahaha...


"sabar lah 'puan'."


- ima-

HUda said...

ooo gelak ye... biasa lah...ada masa kusut ada masa ok... now much much better..