Monday 28 July 2008

Menjelang Ogos 2008

Salam ceria dan salam kedamaian...

Alhamdulilah setelah berbusy gaban akhirnya ada kesempatan menulis di sini...

Menjelang ogos 2008 ini merupakan satu debaran bagi saya... sesuatu yang saya sedang usahakan bakal menjadi kenyataan...

Masih ingat kah akan post saya tentang my wish list? mmm antara yang tersenarai dalam list itu bakal terkabul dan moga segala proses berjalan lancar.. mungkin tidak seawal ogos namun harapan agar bila2 masa saja yang sesuai...

Dalam list saya itu...tercatat perkara ini dalam saya inginkan terjadi dalam bulan ogos..jadi masa yang akan menentukan..insyaallah... mulanya agak tak percaya..betul ke ini berlaku..namun setelah semuanya berlaku dgn cepat sekali..maka saya terima dgn ikhlas, pasrah dan redha akan segala kemungkinan yan gakan terjadi...

Apa?? haa...akan saya announcekan kelak bila ianya telah termaterialise ke alam nyata... insyaallah...

Tentukan kehendak anda... tuliskan bila yang anda inginkan ianya berlaku... usaha, redha, pasrah , doa dan tawakal.... getarkan segala kehendak anda itu..mungkin tak semua akan berlaku mengikut kehendak anda dan mungkin ianya berlaku tidak mengiukt tarikh atau masa yang anda kehendaki..tapi percayalah..insyaallah ianya akan tetap menjadi milik anda andainya anda benarkan ia berlaku... jgn ragu, jgn was-was... think positif selalu... jgn putus asa...bertahan... bina kekuatan dan ambil peluang yang menjelma di depan mata.....

Setengah org mohon murah rezeki, tapi bila ada org nak belanja dok tolak dan berebut2 nak bayar jugak..Jangan...jangan mcm tu...kalau ada yang nak belanja..terima saja (asalkan tak ada niat lain lah)..ucap syukur...rezeki jugak tu...kalau asyik tolak saja peluang dan rezeki yang ada makanya peluang itu pun akan merajuk dan tak nak mucul dah...

Apa pun, all the best to me hehe...dan anda juga...

p/s: psst psst..tapi saya selalu je minta org belanja ...hehe...

No comments: