Tuesday 11 December 2007

Aku dan pokok..??



Salam..hai..ada cerita yang ingin aku sampaikan di sini..aku dan pokok..mmm macam tak kena je..memang dari dulu aku tak pernah gemar dan minat untuk bercucuk tanam ni.Sampai pernah ada kawan aku kata" kau tak payah lah nak tanam2 pokok ni..nanti jadi satu penganiyaan pulak.." ..ish..haru .tapi something happened baru2 ni masa aku di ofis kuching..mm tau je la bila kat sana memang aku tension dan stress sangat2..mana taknya..dgn orgnya lah ..dgn site problemnya la..ni gambar site aku yg aku dok pi ngadap selalu tu ..termasuk jejaka2 idaman malaya yg ada kat sana lah.. Dek kerana tension sgt satu hari tu aku pi la nak buat air milo panas kat pantry ofis tu..sekali tu aku terpandang ada potted plant yang cute2 dan kecik2 kat situ.Sebelum ni tak ada pun. Mesti ada yang baru letak la tu tapi yg cutenya.kat bekas2 pokok tu semuanya berlabel or ada tulisan seperti 'Hi, smile always' , ' It's a good day today!', ' Enjoy your day', ..dan bermacam2 lagi..kecik je tulisan tu sesuailah dgn bekas tu ..rugi pulak tak capture gambar those plants. Maybe next time. Alkisahnya selepas tu rasa kusut masai kepala otak ni pun lega ..mmm..kesimpulannya..ada mcm2 cara kalau nak relax..salah satunya..kembali pada alam..sejak itu aku terus

minat dgn pokok ni..dan kesannya ..bersemangat lah sejak balik dari sana ni membeli pokok dan tanam dalam pasu di rumah..maklumlah apartment..tanam dalam rumah atau tepi balcony je lah.. Lihatlah..cantik tak?? ... pokok ke saya? hehe..


p/s: sempat posing
waktu site visit
baru2 ni..









2 comments:

knv said...

awat kecik ngan gambo hang?

HUda said...

saja la na... low profile..hehe