Thursday 7 February 2008

Salam Qong Xi Fa Cai



Salam Tahun Baru Cina pada semua yang merayakannya. Haa tahun ini semua memperkatakan mengenai kehebatan tahun tikus iaitu tahun pertama dalam kalendar cina. Tikus juga dikatakan simbol kekayaan dan kemakmuran. Sedikit petikan mengenai tahun ini :

THE YEAR OF THE RAT, 2008
February 7, 2008 - January 25, 2009 (Earth)


According to the Chinese Zodiac, the Year of 2008 is a Year of the Rat (Earth), which begins on February 7, 2008 and ends on January 25, 2009. First in the cycle of 12 Animal signs, Rat Year begins the sequence and recurs every twelfth year. It is a time of renewal in so many ways.



A Rat Year is a time of hard work, activity, and renewal. This is a good year to begin a new job, get married, launch a product or make a fresh start.

Ventures begun now may not yield fast returns, but opportunities will come for people who are well prepared and resourceful.

In Chinese, the Rat is respected and considered a courageous, enterprising person. People born in the Year of Rat are clever and bright, sociable and family-minded. They have broad interests and strong ability in adapting to the environment and able to react adequately to any changes.

Pada yang lahir pada tahun tikus , tahun ini dikatakan tahun yang amat bertuah bagi anda semua sekiranya segala cita2 dan hasrat yang terpendam di rancang sebaiknya dan dilaksanakan sebaiknya. Selamat Maju Jaya untuk anda. Tapi ini bukan bermakna bagi mereka yang lahir pada tahun2 lain tidak bertuah, namun sekiranya bijak mencuri peluang maka segalanya pasti menjadi milik anda.




Salam Kemakmuran dan Salam Kekayaan...



TIPS:
Dari feng sui master , dikatakan jika ada yang nak beli rumah pada tahun ini eloklah yang mengadap utara , manakala elemen2 dalam rumah digalakkan lebih kepada elemen kayu kerana tahun ini merupakan tahun api. Dgn adanya wood element dapat menyemarakkan lagi api dan warna merah akan dapat menarik lebih banyak Ong!

Warna2 Ong untuk tahun ini sebaiknya Merah , hijau dan Gold (warna emas) bersempena tahun yang dikatakan membawa lebih gold energy. Jadi siapa2 nak shopping baju baru sempena bonus2 yang berlebihan tu bawa2 le beli baju merah ,hijau dan emas!!

No comments: